’t Groentje op weg naar de 50!

‘t Groentje bestaat in oktober 2015 50 jaar. Opgericht door Cees Pater kreeg het Bunniks Nieuws al gauw de door hem gevonden naam, ’t Groentje als bijnaam. Uiteraard doordat het tot begin 1996 gedrukt werd op groen papier. Vanwege hoge milieueisen werd dit groene papier niet meer gemaakt. Vanaf de start in tabloid en liep daarmee de tijd jaren vooruit. In 1970 kwam er de uitbreiding naar Houten en in 1995 naar Wijk bij Duurstede. Een mooi gebied omgegeven door de Heuvelrug en het Amsterdam Rijnkanaal. Elke brievenbus, ca. 40.000, zelfs de nee/nee stickers met de vermelding wel ’t Groentje s.v.p., krijgt wekelijks ’t Groentje door bijna 400 bezorgers gratis in de bus. Op kantoor werken er nu 5 dames om alles in goede banen te leiden, redactie, opmaak tekst en advertenties en de facturering. In de buitendienst zit er in elke gemeente 1 politiek en 1 algemeen verslaggever, die wekelijks de lezers artikelen laat lezen die er toe doen. De lezer heeft via ’t Groentje een medium waar ze ook hun bezorgdheid voor de omgeving kunnen uiten. Het afgelopen jaar is de overheid tot andere gedachten gekomen door de artikelen over het Eikenpad in Bunnik en de Krommerijnoevers in Odijk. Het Eikenpad is niet doorgegaan en op oevers zijn minder bomen gekapt dan men van plan was. Verder zijn er 5 columnisten die om de beurt hun visie geven op een gebied waarmee ze een raakvlak hebben. En onze eigen cartoonist die elke week een hot item in een cartoon weet te verwerken. Tevens zijn er 5 media-adviseurs actief die voor de nodige inkomsten zorgen. ‘t Groentje kan meer als lokaal dagblad gezien worden dat 1 keer per week uitkomt dan als een normaal huis aan huisblad. De kracht van ’t Groentje zit hem in de artikelen verder uit te diepen en prikkelend en scherp te zijn. Vooral in deze tijd met alle nieuwe social media, die het vooral van korte artikelen/zinnen moeten hebben, waarbij de volledigheid ver te zoeken is.

‘t Groentje is eigendom van Hanny en Jan Mijndert Pater. Hanny Pater zorgt voor de bezorging, facturering en financiële en andere bijkomende zaken. Hanny zit ook in het bestuur van de NNP. Een landelijke vereniging die opkomt voor de belangen van lokale nieuwsmedia. Jan Mijndert zorgt er als cement tussen de stenen voor dat de uitstraling van ’t Groentje behouden blijft, maar ook dat het cement niet loslaat. Vernieuwingen worden regelmatig doorgevoerd, zichtbare en onzichtbare. De Club van 13 is 16 jaar geleden bedacht door Jan Mijndert. Bij de BHIK vooral bekend van het Kano-evenement van vorig jaar september.

Buiten dat zij ’t Groentje uitgeven hebben zij ook Pater’s Fruitbedrijf. De laatste 5 jaar worden er alleen maar kersen en pruimen geteeld voor de verse markt.

Een bekende uitspraak van Jan Mijndert is dan ook: “Zonder een fruitbedrijf is het voor mij niet mogelijk om een krant uit te geven” Juist door het lekker in de buitenlucht bezig zijn kan je tot gedachten en vandaar uit ook tot oplossingen komen die je binnen 4 kantoormuren niet kan ontplooien want je wordt daar bijna op elk moment van de dag gestoord.


Beklimming Mont Ventoux door Johan Welmer van Adviesburo Riet

Terwijl een groot deel van de BHIK-leden de regio op de solex aan het verkennen was, heeft BHIK-lid Johan Welmer van Adviesburo Riet op 24 september maar liefst 3 keer op zijn racefiets de Mont Ventoux beklommen. De BHIK’ers hebben tijdens de solextour te maken gehad met regen en wind en ook Johan heeft het niet droog gehouden. Zijn doel was 5 keer de Mont Ventoux te beklimmen, nadat hij vorig jaar 4 keer op de top is geweest. Door de slechte weersomstandigheden (kou, mist, harde wind en regen) heeft hij het bij 3 beklimmingen moeten laten. Al met al een hele prestatie!


Nieuwe directeur BOVAG

Het hoofdbestuur van BOVAG stelt Peter Niesink (39) per 1 augustus 2012 aan als directeur verenigingszaken. Samen met algemeen directeur Koos Burgman vormt hij dan de directie van BOVAG.

Peter Niesink is thans directeur van de Nederlandse Vereniging voor Psychiatrie (NVvP), een beroepsvereniging met 3.500 leden. In die hoedanigheid was hij onder meer verantwoordelijk voor het herstructureren van die vereniging. Niesink deed de nodige ervaring op in de lobby en als onderhandelaar en hij was ook verantwoordelijk voor commerciële activiteiten van de NVvP. Tevens is hij redactielid van V/M, het vakblad voor verenigingsprofessionals, en doceert hij aan de Academie voor Verenigingsmanagement in het vak ‘onderhandelen’.

Bij BOVAG bekleedt Peter Niesink vanaf 1 augustus de functie directeur verenigingszaken en zijn verantwoordelijkheid is daarbij vooral het soepel laten draaien van de werkorganisatie van BOVAG in Bunnik. Hij coördineert daartoe de werkzaamheden en hij bewaakt de voortgang van de belangrijke projecten bij BOVAG. Uiteraard binnen de kaders van het beleid zoals vastgesteld door het BOVAG Hoofdbestuur. De focus van de nieuwe directeur verenigingszaken ligt intern, maar hij zal daarnaast ook regelmatig naar buiten treden namens BOVAG.


Pelster.nl promotieartikelen bestaat 60 jaar

Pelster, het bedrijf dat u helpt om uw naamsbekendheid te vergoten en uw relatie met klanten nog beter te maken.

In 1954 startte Hendrik Pelster zijn handelsonderneming. In de schuur achter het huis werd voorraad gehouden en met een vrachtwagen bracht hij zijn relatiegeschenken aan de man. Er werd door heel Nederland gereden om met name garagebedrijven te bezoek. De garagebedrijven zijn tot nu toch nog steeds onze grootste doelgroep. Het assortiment en aantal werknemers groeide. 3 keer werd het bedrijf doorgegeven aan de volgende generatie. Willem-Jan Geesink (secretaris van de BHIK) heeft op dit moment als 4e generatie de leiding. Op dit moment bezoeken zij niet alleen onze klanten, maar bezoeken vele nieuwe klanten ons elke dag via een van hun 3 webshops. www.kentekenplaathouders.nl www.kentekenmapje.nl en www.pelster.nl Hier doen zij hun uiterste best om ook online zo persoonlijk mogelijk zaken te doen met hun relaties.


Tentoonstelling Armando 85 in MOA

armando-85

Ter gelegenheid van Armando’s 85ste verjaardag organiseert MOA de tentoonstelling Armando 85. De tentoonstelling biedt een retrospectief op meer dan zestig jaar kunst maken en toont iconen uit het rijke oeuvre van Armando.

Vanaf de vroege jaren vijftig bouwt Armando onverstoorbaar aan een oeuvre als een huis. In verschillende verschijningsvormen keert de kunstenaar steeds terug bij het centrale thema in zijn werk: de tragiek van de mens in een onverschillig landschap. Het werk wortelt in Armando’s jeugdervaringen in Amersfoort in de Tweede Wereldoorlog, maar is daarmee nog niet anekdotisch. Armando overstijgt het persoonlijke en biografische om tot een mythologie met een universele zeggingskracht te komen.

Armando 85 is te zien van 19 september 2014 t/m 1 maart 2015.